Подорожі

139

10.06 барнаул-бійськ

Літак приземлився в барнаулі о 5.50 ранку за місцевим часом, в москві була вже глибока північ. Відразу по прильоту познайомився з дмитром, одним з учасників нашої групи. Поки чекали мікроавтобус встигли пошарпатися за життя і мотоподорожі. Так непомітно пролетіли перші пів години на алтайській землі.

8.50 — їдемо на базу отримувати мотоцикли. Раніше тут була околиця міста, а тепер це новий мікрорайон забитий під зав’язку багатоповерхівками.я примірявся до парочки мотоциклів і вибрав підходящий варіант по зростанню. Компанія підібралася енергійна і вже о 9.10 ми дружним натовпом кинулися в ранковий трафік. Вкочуємося в перші десятки кілометрів і перетравлюємо почуте на брифінгу.

11.00 перша наша зупинка — місце трагічної загибелі народного губернатора — євдокимова, який розбився на цій трасі в 2005 році. На місці меморіалу лежить пам’ятний камінь і складена православна мозаїка12.00 наступна зупинка — бійськ, музей історії чуйського тракту. З мого останнього візиту в 2018 році тут мало що змінилося. Вислухали цікаву розповідь музейного працівника про місцеву етнографію та історію будівництва цієї давньої торгової дороги.зміцнили тіло і дух обідом в місцевій їдальні, на щастя національна кухня ідентична по всій країні.о 14.00 нарешті їдемо в гори. Тримаємо шлях у бік білокурихи, тут починаються серпантини і виникає дежавю з північним в’єтнамом, де я їздив в 2016 році. Та ж кучерява дорога поворот за поворотом, поповзає повільно вгору, потопаючи в зелені.зупиняємося на оглядовому майданчику, щоб помилуватися зачаровуючими видами з висоти. Кілька спільних фото над прірвою і повертаємося вниз на одну із затишних турбаз, де нам обіцяють довгоочікувану вечерю.посиденьки як завжди закінчилися біля багаття глибоко за північ, за обговоренням нагальних робочих питань.

11.06 білокуриха-камишинський водоспад о 10 ранку після ситного сніданку висуваємося в бік катуні. На зупинці біля першої заправки відбувається перше падіння. Мотоцикл прямо переді мною ефектно падає з підніжки, та так вдало, що позбавляється за раз обох дзеркал і лапки зчеплення. Це однозначно-страйк. Благо все необхідне для польового ремонту тут же відшукалося по кофрам і ми продовжили свій шлях по мальовничих передгір’яхна наступній зупинці нас чекала накрита галявина. Вишенькою на торті виявився підйом на одну з наймальовничіших сопок. З неї відкривався розкішний вид на околиці.12.00 вирушаємо навколишніми стежками в бік обіду, де нас пригощають алтайським і стравами з вірменським колоритом. Відразу після обіду їдемо в одну з головних місцевих визначних пам’яток — ігрову зону — алтайська монета, де ми споглядали нудьгуючий вертоліт, не менш нудьгуючих дівчат не ресепшен і невелика кількість дорогих автомобілів дисонуючих з навколишнім пейзажем.залишивши там півгодини часу і трохи готівки о 15.00 висуваємося в бік печер на березі катуні.перша і найглибша — являє собою грот в скелі на висоті 60 метрів.на виході впираємося в арку, що нагадує ніздрі диких тваринлише частина групи подужала підйом на самий верх по мотузяній драбині, зате нагородою послужив шикарний вид на катунь. Поспішаю їм поділитисяспустившись назад, переправляємося на сусідній берег річки, де нас чекає наступна локація-камишинські водоспади, величне творіння природи, що вражає своїм розмахом.на зворотному шляху запасаємося медовухою і їдемо на турбазу під назвою — кедровий острів, де нас вже чекає тепла вечеря на березі величної катуні.

12.06 катунь-акташ

8.30 сьогодні небо затягнуло хмарами до самого горизонту. Одягаємося в дощовики і рухаємося вздовж катуні вниз по чуйському у тракту. На перевалі запасаємося сувенірами для рідних, закуповуємо кедрових горіхів і продовжуємо наш шлях. На найближчій заправці нас наздоганяє мотомандрівник з санкт-петербурга на версусі, який також як і ми тримає шлях на телецьке озеро. В цілому мототрафік в цих місцях досить щільний на відміну від вантажного транспорту. За всю дорогу, наприклад, ми зустріли всього парочку фур.на обід зупиняємося в закладі з промовистим ім’ям катюша, варто відзначити, що кафе і зони відпочинку в цих місцях ростуть як на дріжджах. З приходом в регіон масового туризму, нікого вже не здивуєш електронним платіжним терміналом або вайфаєм в кафе. Годують смачно, швидко і головне відчувається неповторний затишок сімейного закладу. На прощання на прохання господарів робимо спільне фото і продовжуємо наш шлях.наступна зупинка перевал. Тут мені належить виправити першу поломку-на моєму гусениці перо вилетіло з траверси. Буквально за пару хвилин, поки хлопці милуються навколишніми красотами, наш механік саша усуває неполадку, і ми рухаємося далі до злиття річок чуї і катуні.в кінці дня нас чекає невеликий шматочок старого чуйського тракту і відмінна можливість перевірити наші позашляхові навички, забравшись на гору оглянути з висоти пам’ятник водіям, раз по раз, підкорювали цю непросту гірську дорогу, незважаючи на її стан і погодні умови.за традицією ночуємо на турбазі, де нас чекає розтоплена лазня прямо на березі гірської річки.

13.06 акташ-кату-ярик-кам’яні гриби

8.00 ранній підйом і виїзд на перевал у бік акташа. Тут ми нарешті з’їжджаємо з асфальту, далі він епізодично то з’являється то пропадає в невідомому напрямку.перша зупинка-мальовнича арка-чортові ворота, візитна картка цих місць. Унікальний природний об’єкт в гірській ущелині задає тон всій нашій поїздці.на висоті 2000 метрів нас чекає турбаза — прикордонна застава і її колоритний командир. Тут нас оточує побут радянських часів акуратно відтворений господарями. Всюди артефакти давно минулої епохи: книги, журнали, газети, техніка. Якби творці всесвіту fallout надихнулися не американським, а радянським ретро футуризмом, вони могли б багато чого зробити для відтворення світу пустки. Всю дорогу нас супроводжують 2 колоритних хрюшки і вірний пес.наступна зупинка-пазирикський курганний могильник, тут ми проводимо етнографічні вишукування і рухаємося далі в бік обіду в напрямку перевалу кату-ярик.це-мабуть, один з наймальовничіших, небезпечних і в той же час вражаючих маршрутів за мою мотокар’єру. Дорога петлять в гірській ущелині, всюди зелень і різнотрав’я неймовірної краси. Літо вступає в свої права, і природа наповнюється соковитими фарбами.наш шлях лежить вздовж річки чулишман і ближче до вечора ми знову причалюємо на одній з численних турбаз. На десерт нас чекає підйом до дивовижного природного явища — кам’яних грибів.цього вечора відбулося кілька примітних подій. Ми пройшли екватор нашої подорожі, і що не менш примітно у ведучого нашої команди народилася 5я дочка ксенія, з чим ми його негайно привітали. Ну а під завісу нас запросили послухати горловий спів справжнього алтайського шамана — сказителя.

14.06 кам’яні гриби-артибаш

сьогодні самий позашляховий день подорожі. Нам належить штурмувати кілька бродів. Дорога петляє вздовж берега чулишмана. Рідкісні населені пункти далеко від цивілізації виглядають абсолютно чужорідно. В одному з таких селищ під назвою баликча ми зупинилися випити чаю з нехитрою їжею, дбайливо приготовленої парою місцевих дівчат.наступна зупинка-пором. Його, як виявилося необхідно замовляти заздалегідь, т. К. Рух щільний, і на машині можна чекати своєї черги цілих кілька днів. Благо ми заздалегідь перейнялися плавзасобом для себе і мотоциклів і відпливли в бік артибаша.по дорозі була зупинка на водоспаді корбу де крім природних красот розгорнулася жвава торгівля. Ми не могли не покуштувати свіжої алтайської риби під ароматну настоянку.у піднесеному настрої ми швартуємося до пристані. І поки пором з нашими мотоциклами йде уздовж озера, вирушаємо досліджувати околиці. Періодично зустрічаються рідкісні відпочиваючі, а на галявині біля озера мирно пасеться стадо коней.ввечері після ситної вечері відпочиваємо, милуємося озером з видом на захід.

15.06 артибаш-горно-алтайськ

Сьогодні ми знову повернулися на асфальт, який виявився напрочуд стерпним. З самого ранку влаштували плутанину на заправці, а буквально через 10 км скупалися голяка в гірській річці. Залишилося тільки закуповуватися наостанок сувенірами і можна вважати алтайський гештальт закритимна обіді доля підкинула нам випадкову зустріч з новозеландським туристом, який застряг в росії в розпал пандемії. Обмінялися враженнями від дороги і планами на найближчі поїздки, і кожен продовжив свій шлях назустріч пригодам.увечері нас чекав розкішна вечеря на веранді і свіжорозтоплена лазня на березі катуні. Що може бути краще для втомлених мандрівників, щоб перевести дух зДорога. Вечір пройшов під задушевну бесіду, до самого закриття.

16.06 гірничо-алтайськ-бійськ-барнаул

Сьогодні ми виходимо на фінішну пряму подорожі — нас чекає останній марш кидок у бік бійська по швидкісній автомагістралі, але перш ніж ми покинемо гостинну алтайську землю, варто віддати належне її героям, людям прославили цей край, увічнили в своїй творчості побут простого селянства. Заслуженому артист росії-василії шукшин народився в селі сростки. Проїжджаючи повз, ми не могли не вшанувати його пам’ять на тлі однойменного монумента.також, ми відвідали однойменний музей в його рідному селі, де познайомилися з долею однієї з найбільш яскравих особистостей вітчизняного кінематографавечером в барнаулі прощаємося з мотоциклами, повертаємо їх в гараж, закидаємо речі в готель і вирушаємо на прощальну вечерю в байк бар — атмосферний заклад в байкерському антуражі з відмінною кухнею і недорогим свіжим місцевим пивом. Все що потрібно для приємного вечора.тут ми прощаємося з командою, ще раз переживаємо чарівні моменти мотоподорожі, які дозволили нам вибратися з повсякденної суєти, щоб ближче пізнати нашу країну, знайти нових друзів і назавжди залишити в своєму серці чудову мить радості і свободи!